Jak to si臋 sta艂o, 偶e wydany tego samego dnia co Sega SG-1000 Nintendo Family Computer (Famicom) przeci膮gn膮艂 j膮 technologicznie o ca艂e lata, ale jednocze艣nie na jego premier臋 艣wiatow膮 I NESa (Nintendo Entertainment System) musieli艣my czeka膰 2, a w 艂a艣ciwie 3 lata? I co ma z tym wszystkim wsp贸lnego Atari?

馃挵 WSPARCIE:
https://patronite.pl/RetroGralnia
https://www.youtube.com/retrogralniapl/join

Spis Tre艣ci:
00:00 Klimat pocz膮tku lat ’80
00:47 Ambitne plany Nintendo – GAMECOM
02:40 Ekonomiczne przeskalowanie projektu konsoli Nintendo
04:37 Premiera i ogromny sukces konsoli, a p贸藕niej wtopa!
06:17 Nowy spos贸b zarabiania na grach firm trzecich
06::46 Fallstart w USA
08:12 Jak obej艣膰 kryzys w USA? VS. System
08:57 Jak obroni膰 si臋 przed kryzysem u siebie?
10:12 Jak sprzeda膰 gr臋 video nie sprzedaj膮c gry video? – Advanced Video System
11:47 Wielki gambit Nintendo of America
14:06 Start Nintendo Entertainment System w USA
15:28 NES zdobywa USA
16:38 Echa Advanced Video System
17:05 NES na 艣wiecie, Famicom w Japoni – Kr贸lowie 8-bit贸w
18:32 Klony i kloniki
19:26 20 000 Subskrypcji RetroGralnii

馃敶 ZASUBSKRYBUJ NASZ KANA艁!
https://www.youtube.com/retrogralniapl?sub_confirmation=1

馃敶SERWER DISCORD RG

Discord

鉁 FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia

鉁 STRONA:
https://retrogralnia.pl

馃幍 Muzyka w tle:
https://www.youtube.com/channel/UCXOla-i4vJDiufO_S1S1WNQ

鉁 MUZEUM GRY I KOMPUTERY MINIONEJ ERY:

Muzeum Gry i Komputery

#RetroSprz臋t #Historia #TheGameIsNotOver