Jak zestarzały się gry Interplay Fallout 1 i Fallout 2 z roku 1997 i 1998? Recenzja kultowych tytułów postapo z perspektywy 20 lat.

W dzisiejszych czasach, co w sumie nie zaskakujące, ale mimo wszystko zawsze mnie szokuje, spotyka się osoby, które nigdy nie grały w oryginalne gry Fallout 1 i 2 z lat 1997 i 1998.

Pierwsze, co człowiek sobie myśli wtedy, to fraza “ale jestem stary”, a następnie zaczyna się przekonywanie, że naprawdę warto sięgnąć po tę klasykę.

Od wydania tych gier minęło jednak 20 lat, to szmat czasu. Czy są one na pewno tak dobre, jak pamiętamy – my wiekowi ludzie?

Czy należą do tych pozycji, które zestarzały się dobrze, czy wręcz nie zestarzały się w ogóle?

A może do tych, po których ponownym włączeniu – odkrywa się z przerażeniem, że nie wie się, jak mogło się w nie kiedyś grać.

Mechanika gry Fallout sięga swoimi źródłami do jednej z dość znanych mechanik uniwersalnych stworzonych dla papierowych gier fabularnych – do GURPSa, czyli Generic Universal RolePlaying System!

Sama gra u swych początków miała nazywać się zresztą też troszkę inaczej, bo Vault 13: A GURPS Post-Nuclear Adventure. Niestety, a może stety, koniec końców autorzy Fallouta i GURPSa nie dogadali się – a kością niezgody były między innymi ikoniczne rysunki postaci Vault Boy’a – maskotki gry – obecne na ekranie tworzenia i charakterystyki postaci oraz wysoka brutalność gry.

W filmie wykorzystano materiały z gier oraz:

Relacja z Ziem Jałowych

Muzyka:
CREATIVE COMMONS 3.0 MUSIC, autor Voytek Pavlik, albu, Post Apocalyptic Soundtracks

FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia

Grupy dyskusyjne:
https://www.facebook.com/groups/retrogranie/
https://www.facebook.com/groups/lubiestaregry.egt/