Już w tę środę o godzinie 18:00 zapraszamy na wernisaż wystawy DEMOSCENA odbywający się przy okazji projektu Level ART. Samą wystawę odwiedzić będzie można do 6 grudnia w godzinach pracy Galeria Centrum Kultury AGORA, tj. 9:00 – 17:00. Rzecz jasna RetroGralnia objęła oba wydażenia swoim patronatem medialnym.
Informacje o Wystawie
Wystawa z założenia będzie miała charakter eksperymentalny. Przede wszystkim dlatego, że będzie to próba zaprezentowania fenomenu kulturowego, który poprzez swój charakter nigdy nie został poddany jednoznacznej klasyfikacji. Czym wobec tego jest demoscena? Sztuką, technologią czy może czymś pomiędzy? Nie chcemy odpowiadać na to pytanie, pozostawiając je w dalszym ciągu otwartym. Dlatego też wystawa ta jest dla nas prawdziwym wyzwaniem, procesem i eksperymentem, którego ostateczny kształt zobaczymy w listopadzie.
O demoscenie
W literaturze przedmiotu scena sztuki komputerowej – zwana także demosceną – uznawna jest za kulturę powiązaną ze sztuką okołokomputerową, której działalność skupia się głównie na tworzeniu tzw. dem (demostration). W wielkim skrócie demo jest nieinteraktywnym, audiowizualnym programem o dynamicznych walorach graficznych, odbywającym się w czasie rzeczywistym na platformie komputerowej – będącym przy tym strukturą off-line’ową. Założeniem odgórnym dema jest popis zdolności programisty bądź programistów, czego efektem są wirtuozerskie pod względem wizualnym
i muzycznym realizacje o skondensowanym do minimum kodzie programistycznym.
Wystawa będzie miała historyczno-nostalgiczny charakter, ukazując ciekawsze, archiwalne materiały, jak i nowsze popisy
wirtuozerskie.
Wystawowe atrakcje
W ramach wystawy zaprezentowane zostaną m.in:
– legendarne pierwsze komputery domowe oraz konsole do gier z możliwością grania,
– archiwalne magazyny,
– zaplecze demoscenowe (sendy, scheatowane znaczki pocztowe, invitki, votki, dyskietki),
– pokazy demo/intro,
– koncert,
– pokaz filmu pt. „Demoscene – The Art of The Algorithms” (Flame Film, 2012)
– wystawa obrazów Mariusza Wildemana
Mariusz Wildeman to absolwent malarstwa, który w niezwykły sposób implementuje do swoich dzieł obiekty związane z estetyką pop lat 80′, głównie elektroniką użytkową z tego okresu. W kręgu zainteresowań młodego artysty znajdują się przede wszystkim przemiany technologiczne, społeczne oraz bioinżyniera, co widoczne jest na jego obrazach. Tym co wyróżnia prace Wildemana jest zbiór piktogramów tworzących między sobą dialog.
– premiera Instalacji Telefonicznej Michała Szoty
Instalacja telefoniczna to elektroniczny instrument muzyczny oparty o Arduino (2013), którego interfejsem użytkownika są tarcze telefoniczne produkcji RWT (1976). Do wykręcania numerów (palcem) i grania (ośmiobitowych sekwencji).
Michał Szota zajmuje się projektowaniem graficznym i interakcji, czasem dla zabawy, czasem dla zysku.