Czy gry na Commodore 64 naprawdę ładowały się z kasety aż około 20 minut? Teoretycznie jest to możliwe. Magnetofon do C64 był zatrważająco wolny, ładował dane z prędkością około 40 bajtów na sekundę. Duża 48-kilowa gra z taką prędkością ładowała się więc przez około 20 minut.
I rzeczywiście przez krótki czas tak było.
Programiści C64 szybko wpadli jednak na sposób, jak zamienić oryginalne procedury ładowania na działające z prędkością około 5-10 razy szybszą. Taka sama gra ładowała się więc już tylko w około dwie minuty.
Systemy turbo można było uruchamiać na komputerze jako zwykłe programy, ale najczęściej używało się ich w formacie kartridży, takich jak nasz polski słynny Black Box. No i bardzo często oryginalne gry zamiast ładować się 20 minut – najpierw minutkę-dwie ładują system turbo, a następnie drugie tyle całą grę.
💰 WSPARCIE:
https://patronite.pl/RetroGralnia
https://www.youtube.com/retrogralniapl/join
🔴 ZASUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ!
https://www.youtube.com/retrogralniapl?sub_confirmation=1
🔴SERWER DISCORD RG
✅ FACEBOOK:
http://www.FB.com/RetroGralnia
✅ STRONA:
https://retrogralnia.pl
✅ MUZEUM GRY I KOMPUTERY MINIONEJ ERY:
🎵 Muzyka w tle:
https://youtube.com/c/momentvm
#RetroSprzęt #RetroGaming #TheGameIsNotOver